خانه » بازی » بازی کامپیوتر » استراتژیک » دانلود بازی جنرال ۱و۲ – GENERALS 2 – GENERALS 1

آموزش و راهنمای افتتاح حساب وکالتی برای خرید خودرو از بورس و قرعه کشی

مشتریان خرید خودرو چگونه حساب وکالتی باز کنند؟

حساب وکالتی راهکاری است برای این که وجه مورد نیاز برای خریدها، مستقیماً از حساب بانکی شما برداشت شود.
براساس توافقات به عمل آمده قرار است متقاضیان شرکت در طرح های قرعه کشی خودرو سایپا و ایران خودرو پیش از ثبت نام حساب وکالتی داشته و مبلغ خودروها را در حساب خود واریز نمایند تا امکان ثبت نام برای آنها فراهم شود.

در همین ارتباط برای اطلاع متقاضیان خرید خودرو از خودروسازان و بورس کالا توضیحاتی را در خصوص نحوه افتتاح حساب وکالتی را بیان می کنیم.

نخست حساب وکالتی راهکاری است برای این که وجه مورد نیاز برای خریدها، مستقیماً از حساب بانکی شما برداشت شود.

برخی از افراد تصور می‌کنند که حساب وکالتی بورس کالا با حساب وکالتی که برای بازار بورس استفاده می‌شود، متفاوت است. توجه به این نکته ضروری است که این دو مورد یکسان هستند. به عبارت دیگر شما می‌توانید از یک حساب وکالتی برای معاملات خود در دو بازار بورس و بورس کالا استفاده کنید. دقت کنید که این کار به معنای بهره گرفتن از یک حساب معاملاتی یکسان برای معاملات در هر دو بازار بورس و بورس کالا است چرا که هر حساب وکالتی تنها به یک حساب معاملاتی لینک می‌شود.

سریع‌ترین راه برای افتتاح حساب وکالتی چگونه است؟

۱- متقاضیان نخست باید به یکی از بانک‌هایی که از طرف سایپا و ایران خودرو معرفی شده مراجعه کنید. فعلاً شرکت سایپا بانک‌های تجارت، ملی، صادرات، ملت، رفاه و اقتصاد نوین را معرفی کرده است. اگر در یکی از بانک‌های معرفی شده شماره حساب کوتاه مدت داشته باشید می توانید همان حساب را تبدیل به وکالتی کنید. دقت کنید حساب وکالتی همان حساب کوتاه مدت است. همان سودی که به سپرده کوتاه مدت تعلق می‌گیرد برای این حساب نیز واریز می‌شود.

۲- در حال حاضر امکان وکالتی کردن حساب‌ها در بانک‌های پاسارگاد، تجارت، سامان، اقتصاد نوین، کشاورزی، ملت، توسعه صادرات، رفاه کارگران، صنعت و معدن، شهر و ملی وجود دارد.اگر در این بانک‌های معرفی شده حساب بانکی ندارید باید به بانک مراجعه و یک حساب سپرده کوتاه مدت افتتاح کنید.

البته بیان این نکته ضروری است که فقط حساب کسانی که برنده هستند و قرار است از حساب آنها وجه خودرو برداشته شود مسدود می‌شود و تا زمانی که وجه خودرو مورد نظر از طرف بانک برای شرکت خودروساز واریز شود این وجه مسدود می‌ماند. اما از حساب مشتریانی که برنده نشده‌اند هیچ مبلغی برداشت نمی‌شود و می‌توانند مبلغ موجود حساب خود را جابه‌جا کنند.

بانک های عامل حساب وکالتی ایران خودرو

با عنایت به فرا رسیدن ایام ا…دهه مبارک فجر شرکت ایران خودرو در نظر دارد تعداد قابل توجهی از محصولات خود را به روش پیش فروش ویژه متقاضیان عادی،قانون جوانی جمعیت و جایگزینی خودروهای فرسوده عرضه نماید. متقاضیان گرامی ضمن حصول اطمینان از احراز شرایط عمومی ثبت نام می بایست نسبت به افتتاح حساب وکالتی نزد بانکهای عامل که معرفی خواهد شد اقدام نموده و به میزان مبلغی که در بخشنامه تعیین می گردد موجودی حساب وکالتی خود را تکمیل نمایند. شایان ذکر است افتتاح حساب وکالتی
صرفاً مختص به متقاضیان عادی بوده و شامل متقاضیان قانون جوانی جمعیت و جایگزینی خودروهای فرسوده نمی باشد. در اطلاعیه های بعدی ضمن معرفی محصولات،فرآیند کامل افتتاح حساب وکالتی،بانکهای عامل و سایر توضیحات مربوط به بخشنامه پیش فروش اطلاع رسانی خواهد شد.

نحوه افتتاح حساب وکالتی بورس کالا

افرادی که قصد خرید خودرو و یا محصولات در بورس کالا یا سرمایه‌گذاری در این بازار را دارند باید حتماً یک حساب وکالتی بورس کالا افتتاح نمایند. برای افتتاح این حساب وکالتی ابتدا باید کد معاملاتی بورس کالای خود را از طریق یک کارگزاری مجاز به فعالیت در بورس کالا دریافت نموده و پس از آن یک معرفی‌نامه از سمت کارگزاری‌تان دریافت نمایید. این معرفی‌نامه را به یکی از بانک‌های ارائه‌دهنده خدمات حساب وکالتی برده و پس از افتتاح حساب وکالتی خود، آن را به کارگزاری معرفی نمایید.

اگر فردی در بورس کالا به‌عنوان برنده معرفی شود و نتواند باقی‌مانده پول را در موعد مقرر واریز کند یا به هردلیلی انصراف بدهد، محکوم به پرداخت جریمه‌ای است که خودکار از روی حساب وکالتی او کسر می‌شود. یعنی باید پنج درصد ارزش کل معامله را به‌عنوان هزینه فسخ به‌علاوه نیم درصد هزینه کارمزد دو سر معامله که در مجموع ۵.۵ درصد ارزش کل معامله می‌شود را پرداخت کند. فرد برنده نیز سه روز کاری فرصت دارد تا باقی‌مانده رقم خرید را به حساب وکالتی واریز کند.

چه تعداد حساب وکالتی قابل افتتاح است؟

شما محدودیتی برای افتتاح حساب وکالتی نداشته و می‌توانید اقدام به افتتاح حساب وکالتی به تعداد تمام کارگزاری‌ها و بانک‌های ارائه‌دهنده این خدمات نمایید. اما در نظر داشته باشید که برای هر کارگزاری تنها امکان معرفی یک حساب وکالتی دارید. بهتر است این نکته را نیز اشاره کنیم که افرادی که دارای چک برگشتی هستند امکان افتتاح حساب وکالتی بورس نداشته و همچنین افتتاح حساب وکالتی مشترک هم امکان‌پذیر نخواهد بود.

در حال حاضر امکان وکالتی کردن حساب‌ها در بانک‌های پاسارگاد، تجارت، سامان، اقتصاد نوین، کشاورزی، ملت، توسعه صادرات، رفاه کارگران، صنعت و معدن، شهر و ملی وجود دارد. پس از افتتاح حساب وکالتی در یکی از این بانک‌ها، باید اطلاعات حساب را به کارگزاری خود اعلام کنید.

افتتاح حساب وکالتی در بانک ملی، تجارت، ملت و سپه به صورت غیر حضوری

متقاضیان محترم می تواند جهت تعریف و افتتاح حساب وکالتی در بانک تجارت، ملی و ملت، علاوه بر امکان مراجعه حضوری به یکی از شعب بانک های مذکور، با مراجعه به :

  • نشانی https://car.farava.ir جهت معرفی و افتتاح حساب وکالتی غیرحضوری بانک تجارت برای قرعه کشی ایران خودرو و سایپا
  • نشانی https://firoozeh.bmi.ir/signin جهت معرفی و افتتاح حساب وکالتی غیرحضوری بانک ملی برای قرعه کشی ایران خودرو و سایپا
  • نشانی https://bastam.bankmellat.ir جهت معرفی و افتتاح حساب وکالتی غیرحضوری بانک ملت برای قرعه کشی ایران خودرو و سایپا
  • نشانی https://sep.bsi.ir/Sign/Pages/Auth.aspx جهت معرفی و افتتاح حساب غیرحضوری بانک صادرات برای قرعه کشی ایران خودرو و سایپا
  • نشانی  https://www.ebanksepah.ir  جهت معرفی و افتتاح حساب وکالتی غیرحضوری بانک سپه (بر خلاف سه بانک قبلی بایستی از قبل نام کاربری و پسورد اینترنت بانک داشته باشید)
  • سامانه وکالتی بانک پاسارگاد: vbank.bpi.ir (مراحل معرفی حساب وکالتی بانک پاسارگاد در ادامه آورده شده است)

اقدام نماید.

متقاضی محترم می بایست پس از تعریف حساب وکالتی نسبت به واریز وجه خودروی مورد درخواست براساس مبالغ درج شده  در مفاد بخشنامه در حساب وکالتی تا ساعت و تاریخ اعلام شده اقدام نماید

معرفی حساب وکالتی بانک ملت آنلاین:

پس از ورود به نشانی https://bastam.bankmellat.ir  مراحل زیر را دنبال کنید.

توجه: امکان معرفی حساب جاری بانک ملت به عنوان حساب وکالتی برای شرکت در طرح های فروش خودروسازان و خرید خودرو از بورس کالا نیست.

روی معرفی حساب وکالتی کلیک کنید.

در صفحه باز شده شماره ملی و شماره موبایل (شماره همراهی که موقع افتتاح حساب در بانک ملت ثبت کرده اید) و عبارت امنیتی را در کارد مربوطه وارد کنید و روی ادامه بزنید.

در این صفحه کد اعتبار سنجی که برای شما ارسال شده است را وارد نمایید و تایید را بزنید.

 

در صفحه بعدی شرکت خودروساز مد نظر خودتان را در بخش کارگزاری انتخاب کنید و شماره حساب بانک ملت خود را از لیست پایین انتخاب کنید و روی ادامه کلیک کنید.

در صفحه بعدی  شرایط و مقررات استفاده از خدمات حساب‌ وکالتی – ویژه خرید خودرو از شرکت سایپا و ایران خودرو را خواهید دید، بعد از مطالعه این بخش روی تایید و ادامه بزنید. تا فرآیند معرفی حساب وکالتی شما تکمیل شود

۱.اینجانب خانم/آقا/شرکت …. به شماره ملی/شناسه ملی…………. اقرار می‌نمایم که تمامی شرایط و ضوابط مربوط به خرید خودرو از شرکت سایپا از طریق خدمات الکترونیک بانک ملت را مطالعه و درک نموده و ملزم به اجرای آن می‌باشم. لذا از بانک ملت درخواست می‌نمایم خدمات مزبور را برای اینجانب فعال نماید و امکان استعلام الکترونیکی اطلاعات هویتی، استعلام الکترونیکی اصالت حساب بانکی، انسداد الکترونیکی مبلغ، رفع انسداد مبلغ و برداشت(حواله) الکترونیکی از حساب شماره ………….. و انتقال آن به حساب شرکت سایپا و همچنین اخذ گزارش‌های مورد نیاز مربوطه را به وکالت از اینجانب برای شرکت مزبور فراهم نماید.
۲. پس از فعالسازی خدمات الکترونیک ویژه برای خرید خودرو از شرکت سایپا، چنانچه صاحب حساب اقدام به تغییر شرایط حاکم بر حساب از جمله لغو مجوز واریز گروهی، لغو مجوز برداشت انتقال وجه الکترونیکی، لغو مجوز واریز انتقال وجه الکترونیکی و غیره نماید، در صورتیکه اقدام وی منجر به ایجاد اختلال در فرایند تسویه معاملات شود، در اینگونه موارد صاحب حساب راساً مسئول ضرر و زیان‌های احتمالی می‌باشد و حق هرگونه ادعا و اعتراضی را نسبت به بانک از خود سلب می‌نماید.
۳. از آنجا که ارائه خدمات الکترونیک ویژه خرید خودرو از شرکت سایپا با برقراری ارتباط مخابراتی امکان‌پذیر است، بنابراین در شرایط عدم برقراری امکان ارتباطی که تحت اختیار بانک نیست، بانک مسئولیتی در قبال ارائه خدمات مزبور نخواهد داشت.
۴. انجام هرگونه عملیات بانکی بر روی حساب مشتری، طبق قوانین و مقررات مربوطه همچنان به قوت خود باقی‌می‌باشد.
۵. در صورت ابلاغ احکام قضایی به بانک در مقطع زمانی ثبت سفارش تا انتقال وجه نهایی به حساب شرکت سایپا(مسدودی مبلغ در حساب مشتری)، ارجحیت اجرا با دستور مقام قضایی است و هیج گونه مسئولیتی متوجه بانک نمی باشد.
۶. هرگونه تغییردرشرایط‌برداشت‌ازحساب مذکور(از قبیل انقضای مدت یا شرایط برداشت، تغییر مدیران یا صاحبان حق برداشت از حساب اشخاص حقوقی و …) طی دوره زمانی ثبت سفارش خرید(انسداد مبلغ معامله) تا زمان برداشت وجه از حساب، مانع از انجام حواله الکترونیکی مربوطه از حساب مشتری به حساب ‌های مقصد شرکت سایپا نمی‌شود و صاحب‌حساب حق هرگونه ادعا و اعتراضی را نسبت به بانک ملت از خود سلب می‌نماید.
۷. چنانچه صاحب حساب از انجام سفارش خرید منصرف شود، بایستی تا قبل از انجام معامله نسبت به اعلام انصراف خود بنحو مقتضی به شرکت سایپا اقدام نماید. بدیهی است درخواست حواله الکترونیکی واصله از سامانه شرکت سایپا، غیرقابل برگشت بوده و صاحب‌حساب حق هرگونه ادعا و اعتراضی را نسبت به بانک از خود سلب می‌نماید.
۸. انتقال وجه ناشی از پرداخت غرامت مربوط به فسخ قراردادهای تجاری بر اساس شرایط قرارداد تجاری و بر مبنای پیغام صادره از سامانه فروش خودرو شرکت سایپا قابل انجام بوده و مشتری حق اعتراض به بانک در اینخصوص را از خود سلب می‌نماید. بدیهی است در صورت اعتراض به این موضوع، مشتری مکلف است نسبت به پیگیری موضوع از شرکت سایپا و یا سایر مجاری مورد توافق در قرارداد تجاری اقدام نماید.
۹. در صورت وجود مغایرتهای احتمالی در صورتحساب بانکی که ناشی از عملیات تسویه وجه از طریق شرکت سایپا می‌باشد، صاحب حساب بایستی برای رفع آن به شرکت مذکور مراجعه نماید. در این خصوص اقدام خاصی از سوی بانک ملت متصور نمی‌باشد.
۱۰. در صورت تشخیص بانک ملت مبنی بر سوءاستفاده و یا بکارگیری خدمات مزبور در جهت غیرقانونی، بانک مخیر است به صورت یکجانبه نسبت به غیرفعال سازی آن و در صورت لزوم اقامه دعوا اقدام کرده و صاحب حساب حق هرگونه اعتراضی را از خود سلب می‌نماید.
۱۱. هرگونه اصلاح یا تغییر در مندرجات این فرم و یا غیرفعال نمودن خدمات مزبور برای صاحب حساب، صرفاً پس از دریافت درخواست کتبی از سوی صاحب حساب و مشروط بر عدم وجود مبلغ مسدودی در حساب مشتری، امکانپذیر می‌باشد.
۱۲. پذیرش این درخواست از جانب بانک ملت به هیچ وجه محدودکننده اختیارات بانک در به کارگیری سایرقوانین ومقرّرات مربوطه در صورت لزوم نمی باشد.

معرفی حساب وکالتی بانک ملی آنلاین:

به نشانی https://firoozeh.bmi.ir/signin مراجعه کنید. در صفحه باز شده یکی از روش های ورود را انتخاب کنید ما در این آموزش ورود با اطلاعات کارت ملی را دنبال می کنیم.

در صفحه بعدی شماره ملی، شماره موبایل خود را وارد نمایید و تصویر امنیتی را تکمیل کنید.

کد پیامک شده به شماره همراه خود را در صفحه زیر وارد کنید و روی ادامه بزنید

در این صفحه از لیست کارت ها ، کارت بانکی خود را انتخاب کرده، با تکمیل موارد خواسته شده و دریافت رمز پویا وارد سیستم شوید.

بعد از ورود از منو سمت راست یکی از گزینه های وکالتی کردن حساب برای بورس کالا یا وکالتی کردن حساب برای خودروسازی را انتخاب کنید. و فرایند را ادامه دهید.

روش و مراحل ثبت نام در پیش‌فروش شرکت ایران خودرو از طریق بانک پاسارگاد

به اطلاع کلیه مشتریان گرامی می‌رساند، امکان وکالتی‌نمودن حساب‌ بانک پاسارگاد  به‌منظور ثبت‌نام در پیش فروش محصولات ایران خودرو (متقاضیان عادی) از طریق قرعه‌کشی- ویژۀ دهه مبارک فجر به صورت غیرحضوری فراهم گردیده است
در این راستا، مشتریان محترم می‌توانند با مراجعه به آدرس vbank.bpi.ir در خصوص وکالتی‌نمودن حساب خود به‌صورت غیرحضوری، به‌نفع «شرکت خودروسازی ایران خودرو» مطابق با مراحل زیر اقدام نمایند:

  • ورود به آدرس vbank.bpi.ir؛
  • کلیک روی گزینه «ثبت‌نام ایران خودرو»؛
  • واردنمودن «کدملی» و «شماره تلفن همراه» ثبت‌شده در بانک پاسارگاد؛
  • واردنمودن کد تأیید ارسال‌شده از طریق پیامک به شماره تلفن همراه؛
  • ورود به سامانه و انتخاب یکی از سپرده‌های انفرادی از جمله «سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت»، «سپرده قرض‌الحسنه پس‌انداز»، «سپرده قرض‌الحسنه جاری با/ بدون دسته چک» و «حساب دیجیتال»؛
  • مطالعه شرایط و مقررات مرتبط و پذیرش و ثبت نهایی درخواست.

حسب اعلام شرکت ایران خودرو، حداقل مبلغ لازم برای شرکت در قرعه‌کشی، ۹۰۰ میلیون ریال است؛ لذا، مشتریان گرامی صرفاً می‌توانند در خصوص وکالتی‌نمودن حساب‌های نزد «بانک پاسارگاد» با موجودی مساوی یا بیش‌تر از مبلغ یادشده اقدام نمایند؛ شایان ذکر است، مبلغ یادشده می‌بایست از زمان وکالتی‌نمودن حساب توسط مشتری تا بعد از اعلام نتایج قرعه‌کشی در حساب مشتری موجود باشد و در صورتی که موجودی حساب وکالتی متقاضی، در طول مدت‌زمان ثبت‌نام تا تاریخ قرعه‌کشی، کمتر از مبلغ یادشده باشد، وی در قرعه‌کشی شرکت داده نخواهد شد.
متقاضیان محترم می‎توانند از روز سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۱ و تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۷ در خصوص تأمین مبلغ یادشده (۹۰۰ میلیون ریال) در حساب وکالتی خود نزد «بانک پاسارگاد» اقدام نمایند؛ همچنین، ثبت‌نام خودرو از ساعت ۱۴ روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۳ تا روز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۲۲ در تارنمای شرکت ایران خودرو به آدرس esale.ikco.ir، امکان‌پذیر است؛ لازم به ذکر است، ثبت‌نام در سایت ایران خودرو ۲ تا ۳ روز کاری پس از تأمین وجه ۹۰۰ میلیون ریالی نزد حساب وکالتی بانک پاسارگاد از طریق شرکت ایران خودرو امکان‌پذیر خواهد بود و این شرایط برای تمامی بانک‌های عامل یکسان است.
سایر شرایط پیش‌خرید خودرو از شرکت یادشده، مطابق با شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در بخشنامه مرتبط در تارنمای شرکت ایران خودرو است.
بر این اساس، پس از قرعه‌کشی و اعلام اسامی برندگان، افراد منتخب حداکثر ۵ روز کاری فرصت دارند تا در خصوص تکمیل موجودی نسبت به مبلغ پیش‌پرداخت خودروی انتخابی خود (مطابق با مبالغ مندرج در بخشنامه شرکت ایران خودرو)، اقدام و سپس با مراجعه به تارنمای شرکت ایران خودرو، ثبت‌نام خود را تکمیل نمایند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *