خانه » بازی » بازی کامپیوتر » استراتژیک » دانلود بازی جنرال ۱و۲ – GENERALS 2 – GENERALS 1

خطر نوشابه‌های انرژی زا

آکادمی اطفال آمریکا تاکید کرد، کودکان باید به نوشیدن آب عادت کنند چرا که استفاده از نوشابه‌های ورزشی و انرژی‌زا به دلیل بالا بودن محتوای کافئین و دیگر مواد مضر، نتایج منفی را با خود به همراه خواهد داشت.

دکتر مارسی بت اشنایدر از اعضای آکادمی اطفال آمریکا در حوزه تغذیه در این‌ باره اظهار داشت: درحال حاضر نکات مبهم و گیج ‌کننده‌ای درباره محتویات نوشابه‌های ورزشی و انرژی‌زا وجود دارد و نوجوانان اکثرا درباره تفاوت‌های این محصولات ناآگاه هستند.

برخی از کودکان و نوجوانان انواعی از نوشیدنی‌های انرژی‌زا را مصرف می‌کنند که حاوی مقادیر بسیار زیادی کافئین هستند و این درحالی است که پس از ورزش بیشتر آب بدنشان را از دست داده‌اند و قصد دارند این کمبود آب را جبران کنند.

اما آنها در واقع مقادیر زیادی کافئین و سایر محرک‌ها را وارد بدن خود می‌کنند که می‌تواند بسیار خطرناک باشد و عواقب نامطلوبی از جمله ابتلا به فشارخون بالا،‌ افزایش خطرناک میزان ضربان قلب را با خود همراه داشته باشد.توصیه‌های جدید برای درمان فشارخون بالا

ترکیبات و مواد تشکیل ‌دهنده نوشابه‌های انرژی‌زا با نوشابه‌های ورزشی متفاوت هستند. نوشابه‌های ورزشی حاوی کربوهیدرات‌ها، املاح معدنی، الکترولیت‌ها و طعم‌دهنده‌ها هستند که می‌توانند جایگزین آب از دست رفته بدن در اثر تعرق شوند اما نوشابه‌های انرژی‌زا کاملا ترکیبات متفاوتی دارند و بیشتر محتوی کافئین هستند که مصرف آن برای کودکان مضر بوده و سلامت آنها را به خطر می‌اندازد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *