خانه » بازی » بازی کامپیوتر » استراتژیک » دانلود بازی جنرال ۱و۲ – GENERALS 2 – GENERALS 1

مصرف مفید شربت خاکشیر در ماه رمضان

khakshir

خاکشیر گیاهی یک یا دوساله از تیره شب‌بویان است و در کوهستان و دشت‌ها به صورت خودرو می‌روید. این گیاه دو نوع دانه به رنگ‌های قرمز و قهوه‌ای دارد. ایرانیان با استفاده از دانه‌های این گیاه شربت سنتی و خوشمزه‌ای تهیه می‌کنند.

شربت خاکشیر از نوشیدنی‌های سنتی ایرانی است که در فصل گرما بیشتر استفاده می‌شود. شربت خاکشیر را می‌توان با طعم‌های مختلفی مثل زعفرانی، ‌لیمویی و غیره درست کرد. این نوشیدنی در تابستان برای مقابله با گرما و گرمازدگی کاربرد دارد، همچنین برای رفع عطش و تشنگی در رمضان هم بسیار مناسب است.

رفع تشنگی

دانه‌های خاکشیر چند برابر ظرفیتشان آب را درون خود نگه داشته و در دستگاه گوارش آن را به مرور تحویل بدن می‌دهند. بنابراین در طولانی مدت می‌تواند نیاز بدن به آب را تامین کند.

افزایش وزندر صورتی که از کاهش وزن رنج می‌برید و این موضوع سلامت شما را به خطر انداخته است، شاید بخواهید قبل از استفاده از هر نوع مکمل دارویی و غذایی از خاکشیر به عنوان درمان طبیعی برای کمبود وزن را امتحان کنید.
به این منظور صبح ناشتا و قبل از خوردن صبحانه، یک لیوان شیر و خاکشیر مصرف کنید و در طول زمان تاثیرات آن را ببینید.

دفع سنگ کلیه

در طب سنتی از دانه‌های این گیاه به همراه سایر ترکیبات طبیعی و گیاهی در درمان سنگ کلیه و برای رفع مشکلات افرادی با کلیه‌ سنگ ساز استفاده می‌شده است.
افرادی که کلیه‌های سنگ ساز دارند اغلب از مشکلاتی مثل عفونت یا التهاب مجاری ادرار هم رنج می‌برند، این نوشیدنی برای برطرف کردن این عوارض هم موثر است.

درمان اسهال و یبوست

اغلب کودکان در فصل تابستان و روز‌های گرم تابستانی دچار اسهال می‌شوند. درمان خانگی این مشکل از قدیم در خانه‌ها موجود بوده است، به این منظور خاکشیر بو داده را به همراه آب سرد و عسل به فرزند خود بدهید.
بسیاری از افراد از یبوست‌ رنج می‌برند که می‌تواند ناشی از استرس، مشکلات عصبی، رژیم غذایی نامناسب و غیره باشد. یبوست به مرور زمان باعث ایجاد مشکلات جدی برای سلامت فرد خواهد شد. در صورتی که مدفوع به درستی از روده‌ها تخلیه نشود باعث جذب مواد سمی خواهد شد. مصرف خاکشیر برای درمان یبوست هم موثر است.

از بین بردن جوش و لک پوست

باور بر این است که خاکشیر طبع خنکی دارد و حتما می‌دانید که خنکی برای رفع جوش صورت مفید است بنابراین این نوشیدنی در صورتی که به همراه سایرعرقیات گیاهی با طبع سرد که کبد را هم شستشو می‌دهند مصرف شود برای رفع جوش صورت و شادابی پوست بسیار مناسب است.
در صورتی که دارای لک روی پوست صورت یا بدن خود هستید می‌توانید ترکیب ترنجبین و خاکشیر را امتحان کنید. این ترکیب را روزانه مصرف کنید و نتیجه آن برروی شفافیت پوست خود را بعد از حدود ۳ هفته مشاهده کنید.

طرز تهیه شربت خاکشیر

درست کردن شربت خاکشیر با استفاده از خاکشیر پاک شده خیلی ساده و سریع است، اما اگر خاکشیر شما پاک نشده است نگران نباشید ما به شما روش شستن و پاک کردن آن را هم آموزش خواهیم داد. برای شستن آن مقداری از دانه‌های خاکشیر را داخل کاسه‌ای ریخته و مقداری آب روی آن بریزید و آن را هم بزنید و بعد کنار بگذارید تا ته‌نشین شده و مواد زائدی مثل برگ و سایر مواد اضافی سبک روی آب بیایند، آب ظرف را به آرامی خالی کنید و مجددا روی دانه‌ها آب بریزید و بگذارید ته نشین شود. این کار را تکرار کنید تا دیگر خاشاک و غیره روی آب جمع نشده و کاملا تمیز شود.

ظرف دیگری بردارید و محتویات کاسه را در آن خالی کنید (همزمان با خالی کردن ظرف آن را به آرامی تکان دهید تا هم بخورد) در صورتی که موادی مثل سنگریزه و شن ته آن جمع شده بود کاسه را کاملا در ظرف جدید خالی نکنید و بگذارید ته ظرف باقی بماند. ظرف را بشوئید و این کار را آنقدر تکرار کنید تا دیگر هیچ شن یا سنگریزه‌ای در آن نباشد.
بعد از آن که از تمیز شدن خاکشیر مطمئن شدید، مقداری آب در ظرف ریخته و گلاب و شکر را هم به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید شربت را در لیوان ریخته و در آن یخ بریزید تا خنک شود. می‌توانید به جای شکر از نبات یا عسل هم استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *