خانه » بازی » بازی کامپیوتر » استراتژیک » دانلود بازی جنرال ۱و۲ – GENERALS 2 – GENERALS 1

فارسی کردن اعداد در اکسل Excel

excel

اعداد در ورک شیت اکسل به زبان لاتین نوشته میشود. دراین مطلب شیوه های ساده ای را برای شما آموزش میدهیم

۱ – استفاده از فونت های فارسی

شاید ساده ترین شیوه فارسی کردن اعداد در اکسل استفاده از فونت های فارسی باشد. برای انجام این کار کافیست محدوده اعداد مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس یکی از فونت هایی را که با حرف B شروع میشود را انتخاب کنید. مشاهده خواهید کرد که به سادگی اعداد مورد نظر شما به حروف فارسی تبدیل خواهند شد.

۲ – استفاده از تنظیمات ویندوز برای فارسی کردن اعداد در اکسل

یکی از شیوه های رفع مشکل لاتین بودن اعداد در سلول های اکسل، استفاده از تنظیمات ویندوز است. برای استفاده از این راه حل مراحل زیر را طی کنید.

الف. در قسمت Control panel سیستم خود بر روی گزینه region and language کلیک کنید( این گزینه در ویندوز ۱۰ به نام Region است.)

ب. در قسمت Format پنجره باز شده، گزینه Persian را از لیست کشویی انتخاب کنید و سپس گزینه additional setting را کلیک کنید.

ج. در پنجره باز شده از قسمت use native digits گزینه NAtional را انتخاب کنید و ok را بزنید.

حال با وارد کردن اعداد در اکسل، اعداد شما از ابتدا به زبان فارسی نوشته میشود. البته استفاده از این روش باعث میشود زبان اعداد کل ویندوز و نه فقط زبان اکسل به فارسی تبدیل شود و این مسئله ممکن است برای بعضی از افراد خوشایند و برای بعضی دیگر دردسر ساز شود.

۳ – تغییر فرمت سلول

برای استفاده از این روش محدوده مورد نظر خود را در صفحه گسترده خود انتخاب کنید و با راست کلیک بر روی آن محدوده گزینه Format cells را انتخاب کنید. سپس از تب Number گزینه Custom  را از سمت چپ انتخاب کنید و در قسمت Type یکی از کد های زیر را وارد کنید.

الف. برای فارسی کردن اعداد انگلیسی: یکی از دو گزینه زیر را وارد کنید:

[$-۳۰۲۰۴۲۹]General

و یا

[$-۳۰۱۰۰۰۰]General

ب. برای تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی به صورتی که در بین اعداد از جداکننده هزارگان نیز استفاده شود از کد زیر استفاده کنید:

[$-۳۰۲۰۴۲۹]#,###

با استفاده از این روش بدون نیاز به نصب فونت های فارسی میتوانید به راحتی اعداد خود را به فارسی تبدیل کنید.

۴ – استفاده از فرمول

شما میتوانید با قرار دادن فرمت های گفته شده در روش قبل در فرمول Text اعداد خود را در اکسل به فارسی تبدیل کنید. البته استفاده از این روش معمولا برای مقاصد خاص استفاده میشود و به صورت ریشه ای نمیتواند مشکل شما را حل کند. شما میتوانید با قرار دادن فرمول زیر در یکی از سلول های اکسل، متن موجود در سلول A1 را به فارسی تبدیل کنید.

=TEXT(A1,"[$-3010000]General")

دیدگاه ها 1 دیدگاه
  1. ناشناس
    در تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۰۶ :

    asd

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *