خانه » سرگرمی » آموزش » ۶ دردی که نباید از آنها غافل شوید

۶ دردی که نباید از آنها غافل شوید

درد یک بیماری نیست، درد علامتی است که توجه ما را به وجود چیزی جلب می کند یعنی در جایی از بدن اختلال و یا مشکلی ایجاد شده است.البته اگر چه همه دردها را نباید جدی گرفت اما ۷ درد وجود دارد که نباید به سادگی از کنار آنها گذشت.

۱) سردرد

از کنار سردرد هایتان به راحتی نگذرید، و فورا علت سردرد را جستجو کنید. اگر سرما خورده اید. سردرد ممکن است به علت التهاب سینوس هایتان باشد. اما گاهی سردرد به علت های جدی تری مثل تومورهای یا خون ریزی مغزی است. اگر برخی افراد اظهار می کنند که دچار سردردهای تشدید شونده می شوند حتما باید با پزشک مشورت کنند. آنوریسم های مغزی سبب تشدید سردردهای می شوند.

۲) درد در قفسه سینه، گلو شانه

درد قفسه سینه می تواند نشانه ای از حملات قلبی باشد. اما به یاد داشته باشید که بیماری های قلبی به طور معمول سبب بروز احساس ناراحتی می شوند نه درد. اما فقط ایجاد درد نمایند و به پزشک مراجعه کنید. احساس ناراحتی قفسه سینه به معنی ایجاد فشار است و فرد احساس می کند که جسم سنگینی روی سینه اش قرار داده شده است. این احساس ناراحتی معمولا در بخش بالایی قفسه سینه، گلو، چانه، شانه چپ یا بازو یا شکم باشد که همراه با تهوع است.احساس ناراحتی در قفسه سینه در زنان دلایل دیگری نیز ممکن است داشته باشد. که از جمله آن می توان به نفخ، مشکلات معده و یا احساس ناراحتی شکمی باشد. اینها همه همراه با حس خستگی است. اما خطر بروز حملات قلبی در زنان بعد از یائسگی بسیار بیشتر است. بعد از یائسگی احتمال مرگ زنان در اثر بیماری های قلبی بیشتر از مردان است.

۳) درد کمر


درد در بخش فوقانی کمر را باید جدی گرفت.بسیاری از این دردها به دلیل التهاب مفاصل یا همان آرتروز است. اما از دلایل دیگر درد بخش تحتانی کمر می توان به حملات قلبی یا مشکلات شکم اشاره کرد. یکی از خطرناک ترین علل درد بخش تحتانی کمر مشکلات مربوط به آئورت که سبب بروز درد شدید و ناگهانی می شود. این افراد معمولا دچار مشکلات عروقی بوده، فشار خون آنها بالا است و سیگاری هستند و دیابت دارند.

۴) درد شدید شکم

آیا تا حالا دچار آپاندیسیت شدید؟ درد شکم ممکن است به درد پارگی آپاندیس، سنگ کیسه صفرا یا مشکلات مربوط به لوز المعده، زخم معده و یا انسداد روده ها باشد. درد شکم را ساده تلقی نکنید حتما به پزشک مراجعه کنید.

۵) پا درد

یکی دیگر از دردهایی که خطر کمتری دارد اما در هر حال باید مورد توجه قرار گیرد، ترومبوزوریه های عمقی است. حالتی که لخته خونی در عروق پا سبب ایجاد درد در پا می شود. این حالت می تواند حتی جان افراد را تهدید کند. خطر این حالت، کنده شدن این لخته و حرکت به طرف قلب و مغز و ایجاد سکته های ریوی، مغزی و قلبی است. بی حرکتی، ناتوانی طولانی مدت و یا مسافرت های طولانی مدت عدم تحرک کافی و بارداری از جمله دلایل ایجاد ترومبوزوریه ها است.

۶) سوزش پاها

بسیاری از افراد مبتلا به دیابت از بیماری خود خبر ندارند.مشکلات عروقی و قلبی از اولین نشانه های دیابت است. قندخون بالا سبب سوزش پا و نوک انگشتا ن می شوند که می تواند نشانه ای از آسیب های عصبی باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *