خانه » اخبار » پایکو چگونه جیب کاربران را خالی می‌کند؟ ماجرای یک کلاهبرداری جدید در بازار ارز دیجیتال paicoo

پایکو چگونه جیب کاربران را خالی می‌کند؟ ماجرای یک کلاهبرداری جدید در بازار ارز دیجیتال paicoo

تغییر ماهیت تجارت و سوءاستفاده از آن

با پیشرفت فناوری و ایجاد عرصه‌های گوناگون در زمینه تجارت، فضای کسب و کار نیز دچار تغییر و تحولات بزرگی شده است. تجارت الکترونیک یا E-Commerce یکی از موضوعات جذاب این روزهاست و شرکت‌ها و تجار فراوانی در این زمینه در حال فعالیت هستند.

دادوستدهای آنلاین، چهارچوب‌های مکانیزه انبارداری، حمل و نقل، تراکنش‌های آنلاین و بسیاری دیگر موجب شده‌اند تا تجارت الکترونیک آرام آرام جای تبادلات مرسوم سنتی را بگیرد و به بخشی مهم از زندگی مدرن ما تبدیل شود. اگر در گذشته تهیه و خرید یک قلم کالا نیازمند سفرهای طولانی و زحمت و خستگی بسیار بود، اما در حال حاضر و با وجود شیوه نوین تجارت دیگر خبری از چنین دردسرهایی نیست و تنها با یک کلیک و پرداخت آنلاین هزینه‌ها، هر آنچه می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

با اینکه این عرصه مملوء از فرصت‌ها و امکانات بی‌نظیر برای کسب درآمد است و روزبه‌روز نیز نیاز مردم به این زمینه بیشتر می‌شود، اما متأسفانه افرادی سوءاستفاده‌گر با هدف کلاه گذاشتن بر سر کاربران با برچسب‌های تجارت الکترونیک و موضوعات مرتبط، وارد صحنه شده‌اند. لیست پروژه‌های کلاهبرداری ارز دیجیتال ناتمام است و هر روزه به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. بنابراین کاربران باید به شدت مراقب این صحنه‌گردانان سنگدل باشند تا در دام سودجویی آن‌ها قرار نگیرند

پایکو چیست؟

شرکت پایکو کانادا ادعا می‌کند سال‌ها در زمینه تجارت الکترونیک فعال است و توانسته مشتریان بسیاری را از سرتاسر جهان در کنار خود جمع کند. اگر این پرسش در ذهن شما ایجاد شده است که برنامه پایکو چیست و چه رویکردی نسبت به موضوعات تجاری دارد، باید بگوییم این کمپانی به منظور تسهیل خرید و فروش و تبادلات از یک سیستم هوشمند تطبیق سفارشات (Online Intelligent Order Matching System) استفاده می‌کند. در عین حال، تجار و فروشندگان این امکان را دارند که با آپلود مشخصات و قرار دادن تصاویر محصولات خود در سایت پایکو، هر چه زودتر مشتریان را از محصولات جدید مطلع کنند و بر همین اساس، فروش خود را افزایش دهند.

به‌طور کلی، این تصور وجود دارد که در سال‌های حضور این شرکت در بازارهای جهانی، آن‌ها توانسته‌اند سهم قابل ملاحظه‌ای از چرخه تجارت الکترونیک به دست بیاورند. البته ادعای بزرگ‌تری نیز در پس این موضوع وجود دارد و آن، معرفی این کمپانی به عنوان یکی از رهبران پیشرو در عرصه تجارت الکترونیک در جهان است! این مجموعه به تیم توانمند خود در راستای بازاریابی، خدمات مشتریان و استفاده از فناوری‌های روز افتخار می‌کند و وجود چنین افراد ماهری را یکی از نقاط قوت خود می‌داند. در عین حال، شرکت Paicoo با ارائه راهکارهای رقابتی و سرمایه‌گذاری و تحقیقات در بخش‌های گوناگون، خود را متمایز از رقبایش می‌داند.

در خصوص درآمد و سود، شرکت پایکو خود را یک پلتفرم سودرسان به تمامی اقشار معرفی می‌کند که حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد از درآمد حاصل از کمپانی را از طریق یک سیستم توزیع هوشمند میان کاربران تقسیم می‌کند تا انگیزه‌ای برای مشارکت حداکثری ایجاد شود. حضور فعال در کشورهایی مانند قرقیزستان، ونزولا، جمهوری دومینیکن، برزیل، اندونزی، تایوان و شیلی یکی دیگر از نشانه‌های گستردگی این کمپانی در ابعادی جهانی است.

مشارکت با نام‌های بزرگ را می‌توان حسن ختام معرفی شرکت پایکو دانست. اسم بردن از کمپانی‌هایی مانند یاهو، آمازون و بسیاری از شرکت‌های ریز و درشت برگ دیگر موضوعی است که این مجموعه می‌خواهد با ذکر آن‌ها نشان دهد در چهارچوبی قانونی و بر اساس موازین بین‌المللی فعالیت می‌کند.

با آنکه در نگاه اول همه چیز عادی و نرمال به نظر می‌رسد، اما با کمی جست‌وجو و بررسی‌های موشکافانه می‌توان به برخی از تناقضات بزرگ در خصوص شرکت هرمی پایکو رسید؛ ابهاماتی که نشان می‌دهد خطر کلاهبرداری بودن این پروژه به شدت بالاست و کاربران باید جانب احتیاط را در خصوص این طرح و موارد مشابه در نظر داشته باشند.

دلایل مشکوک بودن پایکو کانادا

اگر به گذشته و سوابق کلاهبرداری‌های انجام‌گرفته نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم که اکثر آن‌ها در دید ابتدایی چندان مشکوک و غیر عادی به نظر نمی‌رسیدند، اما با ریزبینی، نگاهی انتقادی و تحقیق بیشتر، تصورات اولیه و ساده‌انگارانه جای خود را به حقایقی تلخ و تکان‌دهنده می‌دهند. به نظر می‌رسد پایکو نیز یکی از همین طرح‌ها باشد که ظاهری دل‌فریب، اما باطنی مشکوک و غیرعادی دارد. ما در بررسی‌هایی که انجام دادیم به نکاتی برخوردیم که حاکی از جعلی بودن ادعاهای این مجموعه هستند و کاربران نباید در انتخاب و سرمایه‌گذاری در این شرکت شتاب‌زده عمل کنند. برای روشن‌تر شدن قضیه، موارد زیر را با هم مرو می‌کنیم و در نهایت تصمیم نهایی را بر عهده شما خوانندگان گرامی قرار می‌دهیم.

نبود سازوکار شفاف در پایکو

هر طرح یا پروژه‌ای که بخواهد اطمینان کاربران را به مشارکت یا سرمایه‌گذاری جلب کند، تمرکز ویژه‌ای بر شفافیت خواهد داشت. این روشن بودن باید در تمامی ارکان مجموعه وجود داشته باشد، در غیر اینصورت کاربران به هیچ عنوان طرح مورد نظر را به عنوان مقصد سرمایه خود انتخاب نمی‌کنند. نکته منفی و مشکوک در خصوص شرکت Paicoo، همین فقدان شفافیت لازم است.

شاید تصور کنید گفتن چند عبارت یا کلی گویی در خصوص سازوکار یک مجموعه می‌تواند شفاف‌سازی قلمداد شود، در صورتی که چنین نبوده و شرکتی که ادعای رهبری در حوزه تجارت الکترونیک را مطرح می‌کند، باید تواند در خصوص سیستم و چگونگی انجام کارها نهایت شفافیت را به خرج دهد. عبارت سیسم هوشمند تطبیق سفارشات به چه معناست؟ چه کسی این سیستم را پایه‌گذاری کرده است و چگونه می‌توان از صحت و درستی آن اطمینان پیدا کرد؟ کاربران و سرمایه گذارانی که وارد سیستم می‌شوند چه نقشی در این برنامه دارند؟ همه این پرسش‌ها موضوعاتی هستند که اگر شما به عنوان یک سرمایه‌گذار از شرکت‌های جعلی بپرسید یا به دنبال یافتن آن‌ها باشید، در نهایت به درب بسته می‌رسید، چرا که هیچ سازوکاری وجود ندارد که بتوان در خصوص آن توضیحات فنی و قابل قبولی ارائه کرد.

 

نبود توضیحات کافی و کلی‌گویی‌های مرسوم در پروژه‌های کلاهبرداری و تکرار آن در ساختار پایکو موجب شده است که برنامه این مجموعه تجاری به هیچ عنوان شفاف و قابل اعتماد نباشد.

ایرانیان و فارسی‌زبانان در مرکز توجه

یکی دیگر از موضوعات مهم در خصوص پروژه‌های کلاهبرداری، تمرکز ویژه بر کاربران ایرانی است. پیش از سرمایه‌گذاری در یک نهاد مالی خارجی، همواره این سؤال مهم را از خود بپرسید که چرا یک شرکت معتبر و بین‌المللی حاضر است خود را در معرض خطرات و جریمه‌های سنگین سازمان‌های قضایی و مالی جهان قرار دهد تا فقط به طور مشخص به کاربران ایرانی خدمت‌رسانی کند؟ با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌های گسترده، چرا باید یک کمپانی کاربران محدود ایرانی را به جای میلیون‌ها کاربر در سطح جهان انتخاب کند؟

دیدگاه ها 1 دیدگاه
  1. ناشناس
    در تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۲ :

    عالی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *