خانه » بازی » بازی کامپیوتر » استراتژیک » دانلود بازی جنرال ۱و۲ – GENERALS 2 – GENERALS 1

قدیمی ترین تمدن های جهان

۹ تمدن آزتک ها (The Aztecs Civilization)
این تمدن در شهرهای کنونی کولورادو، آریزونا، مکزیک و نوادا رشد کرده بود و در قرن دوازدهم قبل از میلاد، کم کم به مکزیک مرکزی منتقل شد. طبق نظر تاریخدانان، اجداد مکزیکی های امروزه، مردم آمریکای میانه (Mesoamericans) یا امپراطوری آزتک هستند.
از نقطه نظر مذهب، آنها به قربانی کردن انسانها برای عبادت و خشنودی خدا معتقد بودند. این تمدن بر تاسیس روستاهایی توسعه یافته تاکید بیشتری داشت. با توجه به گروههای سنی متفاوت، لباسهایشان نیز مختلف بوده. آنها به دسته های بیشماری تقسیم شده اند و کل جمعیت به میلیونها نفر رسید. جدا از توضیحات  بالا، آزتک ها دوستدار موسیقی، صنایع دستی و علوم بودند.

۸- تمدن رمی ها
یکی دیگر از تمدنهای عالی که اکثر اروپا را در برداشته تمدن رمی ها می باشد. در قرن هشتم قبل از میلاد، در نزدیکی رودخانه تیبر (Tiber) آغاز شد. آنها در حکمرانی جزایر مدیترانه ای، آفریقای شمالی، اروپا، بریتانیا و غرب آسیا موفق بودند.
امپراطوری رمی ها تحت رهبری جولیوس سزار (Julius Caesar) متحد شد و بعدها بصورت یک جمهوری شکل گرفت. تولید ثروت و ایجاد امنیت عمومی توسط آگوستوس (Augustus)، یکی دیگر از پادشاهان عالی امپراطوری رم، رواج یافت. در دوران رم باستان، جامعه از الگوی سلسله مراتب پیروی می کرد. مشاغل اصلی رمیان باستان، تجارت و کشاورزی بود.
۷- تمدن پارسی
با در نظر گرفتن قدرت امپراطوری در بین تمدنهای باستانی دنیا، امپراطوری پارسی نزدیک به ۲۰۰ سال بر جهان حکومت کرده بود. آنها امپراتوری خود را بر بیش از ۳٫۲ میلیون کیلومتر مربع گسترانده بودند.
با معروفیت حاکمان بینظیر و ارتش مجرب و سلحشور، بر قسمتهایی ازهند، یونان و مصر حکمرانی کردند. پیش تر، امپراطوری پارسی به بخشهای کوچکتری تقسیم شده بود که هر بخش توسط رهبری مجزا اداره می شد. کل پادشاهی،
تحت فرمان کورش کبیر (II Cyrus) متحد شد. امپراطور در سال ۵۳۳ قبل از میلاد، قسمتهای بیشماری از تمدن بابل و هند را فتح کرد. آنها موفق به حکمرانی در آسیای مرکزی، مصر و اروپا شدند.
۶- تمدن یونان باستان
این تمدن از سال ۱۲۰۰ تا ۳۲۳ قبل از میلاد مسیح بطول انجامید و تاثیر فوق العاده ای بر تمدن غربی داشت. تمدن یونان باستان بعد از خاتمه تمدن میسنی ها (Mycenaean) آغاز شد و تا مرگ اسکندر کبیر توسعه یافت.
این تمدن موظف به معرفی اندیشه های فلسفی و سیاسی به کل دنیا بود. در آن مدت، کشور به دو ایالت کوچک و مستقل تقسیم شد که این ایالتها بعنوان پولیس ها (poleis) یا همان پیکر شهری نامیده می شدند و سراسر کشور را فرا گرفته بود.
با توجه به افزایش تدریجی جمعیت، برخی از مردم از مکانی به مکان دیگر مهاجرت کردند و در این روند بعضی از ایالتها متحد شدند. یکی از ویژگیهای قابل توجه در طول این زمان استراتژی نظامی استفاده شده توسط یونانیان بود. آنها قادر به دفاع در برابر امپراطوری نیرومند پارسی با حملات حساب شده آن بوده اند.
۵- تمدن چینی
این تمدن یکی از قدیمی ترین تمدنهای دنیاست. یکی از آنها در نزدیکی رودخانه یانگ تسه بوجود آمد. به هرحال اولین سلسله حکمران، شیا (Xia) بود.
برخی از نوشته های باستانی که منسوب به همین سلسه شیا می باشد به قبل از سال ۱۷۰۰ قبل از میلاد بازمی گردد. سلسله های ژو (Zhou)، شیا، چین (Qin) و شانگ (Shang) برخی از سلسله های معروف چین می باشند.
شهروندان تمدن چین باستان کمتر تحت تاثیر بیگانگان قرار گرفته اند. با نگاهی به رشد و توسعه، مردم چین باستان، عجایبی در زمینه های چاپ، باروت، کاغذ و مواد ابریشمی خلق کرده اند.
۴- تمدن مایایی
این تمدن بدلیل خط هیروگلیف (hieroglyphic) و سیستم پیشرفته نوشتاری اش محبوب بود. همچنین بدلیل دانش گسترده در ستاره شناسی، معماری، ریاضیات و هنر نیزمعروف بوده است. همچنین بعنوان یک تمدن آمریکای میانه شناخته شد که توسط مایا ایجاد گردید.
این تمدن در مکزیک،هندوراس، گواتمالا و ال سالوادور گسترده بود و از سال ۲۰۰۰ قبل از میلاد تا سال ۲۵۰ بعداز میلاد، شاهد سلطنت مردم مایا بوده اند. آنها قادر بودند ذرت، فلفل تند، لوبیا و کدو را بعنوان غذای اصلی تولید کنند.
ساخت معابد عظیم، یکی از دستیابی های مهم این تمدن بوده است. گذشته از معابد، احداث شهرهایی با ارتباط تجاری نیز قابل توجه بود. در تقویم مایایی از ریاضیات استفاده می شده و یک تقویم پیشرفته بوده است.
۳- تمدن مصر باستان
این تمدن در طول رود نیل، منطقه معروف امروزه مصر، رشد کرد. تمدن مصر در سال ۳۱۵۰ قبل از میلاد اتحاد مصر علیا و سفلی را شاهد بود. کشاورزی دلیل اصلی وجود این تمدن بوده و رود نیل نقش برجسته ای در پیشرفت حاصلخیزی خاک داشته و باعث ازدیاد محصولات کشاورزی شده است. با سیستم آبیاری بهتر و مکانیزم کنترل سیل، تمدن مصری شاهد انبوه جمعیت و پیشرفت فرهنگی بوده است.
به آرامی این منطقه با ارتش قدرتمند و سلطنت پایدارش تسلط خود را افزایش داد. بسیاری از اهرام شگفت انگیز و معابد زیبا در طول همین زمان ساخته شد. دلیل اصلی سازه هایی به این شکل، وجود تکنیکهای خوب بکار رفته در استخراج سنگ و بررسی های دقیق بوده است.
۲- تمدن دره سند (Indus Valley Civilization)
این تمدن ابتدا در عرض افغانستان، پاکستان و شمال غربی هند گسترش یافت. ایجاد آن بین سالهای ۳۳۰۰ تا۱۳۰۰ قبل از میلاد می باشد و در طول منطقه حاصلخیز رود سند باقی ماند. با استناد به تاریخدانان،
جمعیت این تمدن ۵ میلیون نفر بوده و آنها دانش خوبی از متالورژی و صنایع دستی داشته اند. در کمال تعجب برنامه ریزی شهر از این مکان قدیمی شامل سیستم فاضلاب مناسب،
تامین آب و کوره خانه بوده است. این می تواند بعنوان اولین تمدن قدیمی دارای اجتماع شهری عنوان شود. آنها همچنین از لحاظ تکنولوژی پیشرفته بوده اند. ساکنان تمدن سند توانایی اندازه گیری صحیح حجم، زمان و طول را داشتند. حضور ظروف برنزی، سفال و جواهرات، علاقه و سطح مهارتشان را نمایان می سازد.
۱- تمدن میان رودان (Mesopotamian Civilization)
این تمدن تقریبا ۶هزار سال پیش درعراق پدیدار شد. این باور وجود دارد که در دره حاصلخیز مابین فرات و دجله بوده است. توسط تاریخدانان، تخمین زده شده که تمدن میان رودان بین سالهای ۳۳۰۰ و ۷۵۰ قبل از میلاد شکل گرفته بود.
این تمدن اولین مشخصات جامعه مدنی را نشان می دهد. این تمدن تحت کنترل اکدها (Akkadians) و سومری ها (Sumerians) بوده است. آنها اعتقاد داشتند که شکل کره زمین مسطح است. وقتی راجع به جامعه صحبت می کنیم یعنی رهبری توسط یک مرد و بیشترشبیه جامعه مرد سالاری بوده است.
آنها سیستم آبیاری پیشرفته داشتند و کشاورزی بعنوان یک شغل محسوب می شد. معابد این تمدن نقش بانک ها را داشتند وهمچنین وام می دادند.
توضیحات بالا قدیمی ترین تمدنهای دنیا را توصیف می کند. اکثر آنها وابسته به شغل کشاورزی بوده اند. خیلی از آنها دانش کافی درباره تکنولوژی و معماری داشتند.
آنها قادر به مدیریت و هدایت، جهت تشکیل یک جامعه متمدن بوده اند. می توان آنرا بعنوان یک دوره تحول از سده های تاریک به جامعه مدنی در نظر گرفت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *