خانه » بازی » بازی کامپیوتر » استراتژیک » دانلود بازی جنرال ۱و۲ – GENERALS 2 – GENERALS 1

لئو تولستوی به مناسبت نود و دومین سالگرد درگذشت نویسنده افسانه ای روسیه

« جنگ و صلح » در سرزمین رئالیسم

اخیرا مراسمی در منطقه یاسنایا پولیانای روسیه برگزار شد که هدف آن گرامیداشت لئو تولستوی نویسنده برجسته و افسانه یی این کشور در نود و دومین سالروز مرگ وی بود .

مشخصه متمایز و متفاوت این مراسم با مراسمی ازاین دست این بود که دولت روسیه و مقامهای ادبی کشور از تمامی اعضای در قید حیات خاندان تولستوی ، شامل نوه ها و نتیجه ها و حتی نبیره های او دعوت کرده بودند که در منطقه مزبور گردهم آیند و در بزرگداشت مردی شرکت جویند که عالم نویسندگی روسیه همانند او را بسیار کم و شاید فقط در قلم و سیمای ” داستایفسکی ” یافته باشد نویسنده ای که امروز هم دو کتاب او ، « جنگ و صلح » و « آنا کارنینا » جزو بیست رمان برتر تاریخ محسوب می شوند و ارج و قربی غیرقابل وصف دارند.

وابستگان و اقوام تولستوی که در این مراسم گرد آمدند ، حدود ۸۰ نفر از ۶ کشور مختلف بودند . آنها ابتدا به مسکو آمدند و سپس به ملک تاریخی شده تولستوی کوچ کردند. زمانیکه ۱۷۴ سال از تولد و ۱۴۰ سال از ازدواج وی با زن محبوبش سوفیا می گذرد ؛ ازدواجی که این نوه ها و نتیجه ها همه از ثمره آن محسوب می شوند.

تولستوی  که در سال ۱۸۲۸ درمنطقه ( یاسنایا پولیانا ) به دنیا آمد و در سال ۱۹۱۰ نیز در همین منطقه دار فانی را وداع گفت ، ۱۳ فرزند داشت که ۹ فرزند وی زنده ماندند و خاندان پرشمار فعلی وی را بنیان نهادند . خاندانی که اعضای آن در کشورهای سوئد ، آلمان ، بریتانیا ، فرانسه ، آمریکا ، و ایالات مختلف روسیه اسکان دارند .

بسیاری از « تولستوی » ها ، پس از انقلاب کمونیستی در سال ۱۹۱۷ از روسیه فرار کردند و در کشورهای دیگر ریشه دواندند و در نتیجه اکنون اصلا روس محسوب نمی شوند و تعداد بسیار قلیلی از آنها با این زبان آشنایی دارند . اما همه آنها ، مثل تمام مردم روسیه دریک قرن اخیر از نوشته های بسیار غنی « استاد تولستوی » ، بزرگ خاندانشان تاثیر پذیرفته و سیراب شده اند و قصه های درخشان او پایه و الهام بخش زندگیشان شده است .

یکی از آنها « تاتیانا تولستوی پائو» زنی ۸۷ ساله است که در مراسم مورد بحث در یاسنایا پولیانا شرکت داشت . او سوئدی است و با انگلیسی شکسته – بسته ای می گوید : در باره ی پدر بزرگم ( لئوتولستوی ) با فرزندانم بسیار صحبت کردم و به آنها گفتم که چطور به شکار می رفت وخرس می کشت . آنها را وادار کرده ام کتاب های وی را بخوانند .

« کاترین » ۱۴ ساله که درلندن زندگی می کند و اصلا و مطلقا روس نیست ، حتی نمی تواند براساس صورت ظاهر هم نبیره ی تولستوی محسوب شود ، در تضاد با این باورها می گوید : در هر حال من از این که جزو خاندان نویسنده ی بزرگ هستم ، احساس غرور می کنم و این یک امتیاز بزرگ برای من است . شاید اگر احترام او نبود ، الان مثل سایر نوجوانهای امروز ، کارهای بسیار احمقانه تری را انجام داده بودم !

مایکل اون واس ۲۶ ساله که در سوئد یک شرکت توسعه و فروش اینترنت دارد . می گوید: حتی اگر جزو خاندان تولستوی نبودم ، این مرد را تحسین می کردم و دوستش می داشتم .

اومی گوید درباره ی تولستوی چیزهای زیادی نمی دانم وحتی به جای خواندن « جنگ و صلح » ( که یک کتاب حجیم است ) فقط خلاصه یی از آن را که یک موسسه انتشاراتی ، دریک مجله ارائه کرده است خوانده ام با این حساب لازم بود به یاسنایا پولیانا بیایم و اطلاعات بیشتری را درباره ی او کسب کنم .

برخی مقام های روسیه در اواخر دوران حیات تولستوی می گفتند که او تابع اصول تایید شده اجتماعی و خانوادگی نبوده ؛ و نوشته هایش یک ضد تبلیغ دراین خصوص بوده است . با این حال امروز در روسیه، تولستوی را بخاطر نوشته های حقیقی و تاثیر گذارش که از معبر زمان عبور می کند ، ذهن ها را روشنی می بخشد ونسل ها را به هم پیوند می دهد ، دوست می دارند و به او ارادتی عمیق دارند واین شامل هر صنف ، هر رده سنی ، حتی کودکان مدرسه رو نیز می شود . برای همه آنها ، مثل همه دیروزی ها ، تولستوی چیزی فراتر از یک قصه نویس ، بلکه یک تحلیل گر اجتماعی است وآدم هایش عمری ابدی دارند .

هرچند در” بازیهای جنگ و نبردهای صلح ” ، کشته ها و تلفات زیادی را مثل کاراکتر غریب ” آناکارنینا ”  داده اند .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *