خانه » بازی » بازی کامپیوتر » استراتژیک » دانلود بازی جنرال ۱و۲ – GENERALS 2 – GENERALS 1

شهر آلاشت

عکس زیبا از ارتفاعات شهر آلاشت  . هفته پیش گرفتم واقعا جایه قشنگیه . یه سری اطلاعات برای کسانی که شاید اونجا رو ندیدن

آلاشْت یکی از شهرهای شهرستان سوادکوه در استان مازندران می‌باشد. نام آلاشت در زبان محلی به معنی آشیانه عقاب است. وجه تسمیه آن نیز احتمالاً وجود عقابهای فراوان در کوه‌های بلند این منطقه‌است.

 یکی از سرگرمیهای سالخوردگانشهر آلاشت، جمع آوری گیاهان دارویی در فصل بهار است.

 وضعیت جغرافیایی

آلاشت در ارتفاع ۱۹۰۰ متری سطح دریا قرار گرفته‌است، دامنهٔ دمای این شهر بین ۷.۵ تا ۱۰ درجهٔ سانتیگراد می‌باشد و میانگین بارندگی سالانهٔ آن بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلی‌لیتر می‌باشد. آلاشت دارای حیات وحش حفاظت شده‌است که می‌تواند درختان سیاه ریشه مانند گردو، فندوق و گیلاس را در خود پرورش دهد.

وقتی به شهر آلاشت وارد شوید با یک دوراهی مواجه می‌شوید که یکی از آنها به امامزاده حسن یا به قول محلیها سر کوه و دیگری به داخل شهر و روستاهای سوادرودبار یا در زبان محلی (ساتروآر) و هلی چال و چراط و….است. روستای سواد رودبار یا در زبان محلی (ساتروآر) از دو قسمت پایین محله و بالا محله تشکیل شده‌است که شغل مردم آن دامپروری است و درگذشته به کشت گندم نیز می‌پرداختند ولی امروزه سیب زمینی و چغدر کشت اصلی آن است.

معماری آلاشت

کوچه‌های بسیار باریک که فقط دونفر می‌توانند از کنار هم عبور کنند از خصوصیات شهر آلاشت است. خانه‌ها عموماً خشتی و سقف‌ها تخته پوشند. اغلب کوچه‌ها سنگفرش شده‌اند. آب آشامیدنی آلاشت از چشمه‌ای به نام «هری خامه» تامین می‌شود که به اعتقاد اهالی خاصیت دارویی دارد.

دیدگاه ها 4 دیدگاه
  1. saeid hasanzadeh
    در تاریخ ۱۳۹۱/۰۵/۱۲ :

    دوست عزیزسایتت فوق العاده است من که خیلی ازسایتت استفاده بردم.متشکرم

  2. عادل
    در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳ :

    سلام اقا یاسر سایتتون همچی داره و شما تک و تنها این همه بازی و….. اوردید واقعا سایتتون فوقالعادس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *