خانه » بازی » بازی کامپیوتر » استراتژیک » دانلود بازی جنرال ۱و۲ – GENERALS 2 – GENERALS 1

طرز تهیه شامی بابلی

مواد لازم :

سبزی معطر چرخ شده

۱۵۰  گرم
گوشت مغز ران هر کدام ۵۰۰ گرم
لپه ۲۵۰ گرم
پیاز دو عدد
تخم‌مرغ چهار تا پنج عدد
آب زعفران یک قاشق غذاخوری

نمک، فلفل وزردچوبه، روغن

به میزان لازم

سبزی معطر شامل (اناریجه، زلنگ، نعنا، گشنیز، تره، برگ سیر)

سبزی اصلی این شامی ترکیبی از جعفری ، تره ، شنبلیله ، زلنگ ، اناریجه ، گشنیز ، سیر ، سرسم و اوجی میباشد ، سرسم و اوجی از خونواده نعنا هستند و زلنگ و اناریجه هم از سبزی های کوهی شمال هستند که از دامنه کوه جمع میشوند.

طرز تهیه :

 ابتدا گوشت را با دو عدد پیاز، ادویه ، زردچوبه و دو لیوان آب روی حرارت قرار می‌‌دهیم تا کاملا بپزد به طوری که آب آن به خورد گوشت برود. لپه را که از دو تا سه ساعت قبل خیس کرده ایم، می‌پزیم به طوری که آبی از آن نماند.

shami-baboli01

گوشت، لپه و سبزی را از چرخ‌گوشت رد می‌کنیم به آن نمک، فلفل و آب زعفران اضافه و مخلوط می‌کنیم. تخم‌مرغ را یکی‌یکی افزوده و مواد شامی را ورز می‌دهیم. در تابه مناسبی روغن ریخته و می‌گذاریم تا داغ شود. سپس شامی‌ها را روی حرارت ملایم سرخ می‌کنیم.

shami-baboli02

نکته ها : بدلیل وجود سبزی در این شامی رنگ روغن کمی تیره میشود ، پیش از اضافه کردن شامی روغن باید داغ باشد ، بهتر است با حرارت ملایم شامی را سرخ کنید.

برای شکل دهی بهتر به شامی دست تان را زمان فرم دادن به شامی با کمی تخم مرغ اغشته کنید ، مقدار تخم مرغ ها بسته به اندازه انها میباشد ، باید تا اندازه ای تخم مرغ به مایه شامی اضافه کنید که قابلیت شکل دادن را داشته باشد.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *