خانه » بازی » بازی کامپیوتر » استراتژیک » دانلود بازی جنرال ۱و۲ – GENERALS 2 – GENERALS 1

جزیره زیبای مالدیو Maldive

مالدیو کشوری است جزیره ای در اقیانوس هند. پایتخت آن ماله است.
جغرافیا
نمایی از ماله، پایتخت مالدیو.

مجمع الجزایر مالدیو در جنوب غربی کرانه های هندوستان قرار گرفته و کوتاهترین فاصله آن تا کرانه های هند، ۶۰۰ کیلومتر است. مالدیو شامل ۱۱۹۲ جزیره مرجانی کوچک، مسطح و کم ارتفاع و شمار زیادی آبسنگ است که تنها ۲۰۲ جزیره از آنها مسکونی هستند، روی هم رفته ۲۹۸ کیلومتر مربع پهناوری دارند و تنها ۳/۰% قلمرو مالدیو را پوشش می دهند. اما قلمرو دریایی مالدیو با ۸۵۰ کیلومتر درازا و ۱۳۰ کیلومتر پهنا، ۱۱۵۳۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد. بلندای هر یک از این جزیره ها از سطح دریا از بیش از ۳ متر تجاوز نمی کند. مالدیو تپه ماهور و رودخانه ای ندارد.

جهانگردی

برخی از جزایر مالدیو برای جهانگردی اختصاص یافته اند. در این جزایر هتل هایی برای اقامت جهانگردان ساخته شده که بیشتر کارمندان آن از مهاجران کشورهای همسایه هستند. جهانگردان مستقیما از فرودگاه بین المللی ماله به این جزایر می آیند. مردم عادی مالدیو، ارتباط چندانی با جهانگردان ندارند.
مردم
مردم مالدیو، آمیزه ای از نژادهای سینهالی، دراویدی، آفریقایی و عرب هستند.
زبان
زبان رسمی مالدیو، زبان دیوهی است که زبانی از خانواده هندوآریایی بوده و با زبان سینهالی (زبان رسمی سری لانکا) هم خانواده است.
دین
بیشبنه مطلق (صد در صد) مردم مالدیو مسلمان هستند و اسلام دین رسمی این کشور است. پیشینه اسلام در مالدیو به سده دوازدهم میلادی باز می گردد، هنگامی که دریانوردان مسلمان به این سرزمین آمده اند. پیش تر، ساکنان مالدیو پیرو آیین بودا بوده اند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *