خانه » بازی » بازی کامپیوتر » استراتژیک » دانلود بازی جنرال ۱و۲ – GENERALS 2 – GENERALS 1

پیام آمریکا به ویتنام : به روسیه پایگاه نظامی ندهید

usa

آمریکا از ویتنام خواسته است به بمب افکن‌های روسیه اجازه تجدید سوخت در پایگاه‌های این کشور را ندهد .

ویتنام در دعواهای اخیر منطقه‌ای معمولا برای مقابله با چین در کنار آمریکا قرار گرفته است.

آمریکا سال گذشته تحریم‌های فروش سلاح به ویتنام را تسهیل کرد و قصد نزدیکی بیشتر به هانوی را دارد.

آمریکا از ویتنام خواسته است به روسیه اجازه ندهد از یک خلیج حیاتی در این کشور که زمانی پایگاه آمریکایی‌ها بود برای سوخت گیری هواپیماهای جنگنده خود استفاده کند.

این درخواست آمریکا به‌صورت علنی منتشر نشده و خبرگزاری «رویترز» آن را به نقل از یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا گزارش کرده است.

پرواز جنگنده‌های روسیه که قابلیت هسته‌ای هم دارند آخرین رویداد کلاف پیچیده روابط در منطقه است که غول‌های مهم اقتصادی و نظامی همچون چین، آمریکا و ژاپن در آن حضور دارند.

ژنرال وینسنت بروکز، فرمانده ارتش آمریکا در اقیانوس آرام، به رویترز گفت هواپیماهای روس پروازهایی «تحریک کننده» حول گوآم، که از عمده‌ترین پایگاه‌های هوایی آمریکا در بزرگترین اقیانوس جهان است، داشته اند.

در دعوای منطقه‌ای معمولا چین و روسیه در یک سو قرار می گیرند و آمریکا و ژاپن و بیشتر کشورهای آَسیای جنوب شرقی، از جمله ویتنام، در سوی دیگر. اما هانوی علیرغم شاخ به شاخ شدن مداوم با چین، سعی کرده روابط خود با روسیه را، که به زمان جنگ سرد باز می گردند، سست نکند و از این رو است که اجازه استفاده از خلیج «کام ران» را به مسکو می دهد.

از سوی دیگر، واشنگتن برای تحقق هدف اعلام شده جهت گیری به سوی آُسیا و دور کردن خود از خاورمیانه روی روابطش با ویتنام سرمایه گذاری کرده است. کشتی‌های آمریکا در سال‌های گذشته بارها در «کام ران» تعمیر شده اند. این خلیج اما در عین حال میزبان سه زیردریایی است که ویتنامی‌ها از روسیه خریده اند تا جلوی گسترش حضور چین در دریای جنوب چین را بگیرند.

آمریکا تا همین اواخر هر کاری می کرد مگر فروش سلاح به ویتنام. از جمله کمک‌های واشنگتن به هانوی: کمک مالی، کمک در زمینه‌های بهداشت، آموزش و پرورش، پاک سازی مین، بورسیه‌های تحصیلی و انرژی هسته ای.

اما تحریم‌های قانونی موجود علیه فروش سلاح آمریکا به ویتنام نیز در پاییز سال گذشته خفیف یافتند و در نتیجه ارتش در حال حاضر تمرین‌های انسان دوستانه مشترک برگزار می کنند.

در سال گذشته مقامات عالی رتبه آمریکایی بارها از ویتنام دیدار کردند و همین هفته پیش، سفیر آمریکا در ویتنام اعلام کرد رهبر کنونی حزب کمونیست ویتنام امسال به واشنگتن می آید تا اولین دارنده این مقام باشد که به پایتخت آمریکا قدم می گذارد.

باید دید هانوی در مقابل این درخواست اخیر آمریکا چگونه عمل می کند و واکنش روسیه چه خواهد بود. روسیه اخیرا گشت‌های هوایی و دریایی خود را افزایش داده است و نزدیک مرزهای ناتو آورده است. پرواز بمب افکن‌های «بیر» روسیه بر فراز دریای مانش، که انگلستان را از بقیه اروپا جدا می کند، اخیرا خبرساز شد.

پروازهای گشتی هواپیماهای بمب افکن در زمان جنگ سرد معمول بود اما پس از سقوط شوروی متوقف شده بود. ولادیمیر پوتین از سال ۲۰۰۷ دوباره آن‌ها را برقرار کرده است.

روسیه در نوامبر سال گذشته گفت می خواهد بمب افکن‌های دوربرد را بر فراز آب‌های آمریکای شمالی بفرستد اما پنتاگون در پاسخ گفت این تمرینی معمولی در حریم هوایی بین المللی است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *