خانه » بازی » بازی کامپیوتر » استراتژیک » دانلود بازی جنرال ۱و۲ – GENERALS 2 – GENERALS 1

روش تهیه کیک گلاب

طرز تهیه:

آرد ۲۲۵ گرم
بیکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
نمک یک چهارم قاشق چای خوری
مغز بادام رنده شده یا آسیاب شده ۷۵ گرم
شکر ۱۰۰ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
عسل ۱ قاشق غذاخوری پُر
ماست ۲۵۰ گرم
روغن گل آفتاب گردان ۱۵۰ میلی لیتر
خلال پوست یک عدد لیموترش
مواد لازم برای تهیه شربت
آب ۱۵۰ میلی لیتر
شکر ۱۰۰ گرم
گلاب ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش یک عدد
برای تزئین
مغز پسته خلال شده
گلبرگ گل محمدی

دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم نمایید. سطح ظرفی را که برای پخت کیک در نظر گرفته اید با کاغذ روغنی بپوشانید و آن را داخل فر قرار دهید.
آرد را الک کنید و آن را با نمک و بیکینگ پودر و شکر و بادام آسیاب شده ترکیب نمایید.
در ظرف دیگری تخم مرغ، عسل، ماست، روغن گل آفتاب گردان و خلال پوست لیمو را کاملاً با هم ترکیب نمایید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.
ترکیب تخم مرغ را به آرامی در وسط ظرف حاوی آرد و نمک بریزید. آن ها را با هم ترکیب نمایید تا کاملاً یکدست شوند. می توانید در این مرحله مقداری خلال پسته را نیز همراه مواد دیگر مخلوط نمایید.
مواد را داخل ظرفی که برای تهیه کیک در نظر گرفته اید بریزید و آن را به مدت ۵۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا زمانی که اگر چاقویی را داخل آن فرو نمودید، مواد کیک به آن نچسبد.
آن را از فر بیرون آورده، بگذارید تا سرد شود.
هنگامی که کیک در حال سرد شدن است، زمان مناسبی برای تهیه شربت می باشد. در یک قابلمه ی کوچک، آب و شکر را بریزید و آن ها را روی حرارت گاز بگذارید تا به مدت ۵ دقیقه بجوشد و آب داخل قابلمه تقریباً نصف شود.
آب لیمو را به محتویات قابلمه اضافه نمایید تا به مدت چند دقیقه همراه با آب و شکر بجوشد. زمانی که شربت تهیه شده کاملاً سرد شد، گلاب را داخل آن بریزید تا معطر شود.

زمانی که کیک هنوز گرم است، روی آن با یک چاقوی مناسب، چندین سوراخ ایجاد کنید و سپس شربت را روی تمام سطح آن بریزید. خلال پسته را روی سطح کیک بپاشید و بعد آن را به مدت ۱ ساعت در جایی قرار دهید تا سرد شود.
می توانید کیک را همراه با گلبرگ های زیبای گل محمدی تزئین نمایید و یا می توانید آن را همراه با خامه ی زده  شده، ماست، انبه یا آلبالو سرو نمایید. این کیک را می توانید برای چند روز داخل یخچال نگهداری نمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *