خانه » سرگرمی » آموزش » استانداردهای دورکمر در زنان و مردان

استانداردهای دورکمر در زنان و مردان

افزایش اندازه دور کمر بیش از میزان استاندارد، علاوه بر ظاهر نازیبا، خطر ابتلا به بیماری‌های متابولیک مانند دیابت، چربی خون، بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان را افزایش می‌دهد.در رژیم‌های لاغری که همراه با محدودیت شدید کالری در یک مدت زمان کوتاه هستند و سریعا تاثیر می‌گذارند، بیشترین قسمتی از بدن که لاغر می‌شود، صورت فرد است.

فردی که فقط از چاقی شکمی رنج می‌برد و صورت لاغری دارد، با پیروی از رژیم‌های غیر اصولی، علاوه بر ابتلا به اختلالات فراوان جسمی، با مشکل لاغری صورت و به عبارت دیگر افتادگی پوست و تغییرات نامطلوب ظاهری نیز مواجه خواهد بود، به طوری که از ادامه رژیم مایوس می‌شود.

مرضیه کامران می‌گوید:

آغاز یک رژیم غذایی اصولی و همراه با کاهش تدریجی میزان انرژی دریافتی و اصلاح الگوی تغذیه‌ای، موجب از دست دادن حجم بافت چربی از ناحیه موردنظر پس از مدتی کوتاه و عدم درگیری با عوارض نامطلوب رژیم‌های غذایی اشتباه می‌شود.

استانداردهای دور کمر در زنان و مردان
این کارشناس تغذیه با بیان اینکه بسیاری از افراد نیازمند کاهش اندازه دور کمرشان هستند، گفت: دور کمر در زنان از ۸۸ سانتیمتر و در مردان از ۱۰۲ سانتیمتر نباید بیشتر باشد.
به گفته او افزایش اندازه دور کمر بیش از این میزان، علاوه بر ظاهر نازیبا، خطر ابتلا به بیماری‌های متابولیک مانند دیابت، چربی خون، بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان را افزایش می‌دهد.

روش سریعی برای کاهش چربی دور شکم وجود ندارد
دکتر کامران با تاکید بر اینکه روش سریعی برای کاهش چربی دور شکم وجود ندارد، گفت: چنانچه رژیمی به شما اطمینان داد که سریعا چربی شکمی را کاهش می‌دهد، بیش از چربی‌، موجب از دست رفتن آب بدن می‌شود و پس از قطع این رژیم، آب بدن مجددا بازمی‌گردد.

چند توصیه برای کاهش چربی‌های موضعی
داشتن رژیم غذایی منظمی که حاوی سه وعده اصلی و دو تا سه میان‌وعده باشد، در تنظیم سوخت و ساز طبیعی بدن اهمیت فراوان دارد و از پر اشتهایی کاذب جلوگیری می‌کند.
او یادآور شد: داشتن رژیم غذایی کم‌چرب به همراه استفاده زیاد از میوه‌ها و سبزیجات، مصرف دو تا سه بار ماهی در هفته و عدم استفاده از گوشت‌های پرچرب و پرنمک مانند سوسیس و کالباس، همچنین مواد قندی و شیرین، در کاهش چاقی موضعی مفید است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *